Algemene informatie over onze hulpverlening

Wij verzorgen graag de hulpverlening voor uw evenement. Onze leden doen dit op vrijwillige basis. Met de inkomsten die wij hiermee genereren, kunnen we de contributie voor onze leden laag houden, zodat zoveel mogelijk mensen in staat zijn het EHBO-diploma te behalen én te behouden.
Daarnaast zijn er natuurlijk kosten verbonden aan het leveren van deze dienst. Denk aan het op datum houden van de materialen om EHBO te kunnen verlenen, het onderhoud van de AED en andere materialen die wij nodig hebben voor een optimale inzet.
Uw aanvraag ontvangen wij graag minimaal 4 weken van te voren. Aanvragen die later ingediend worden nemen wij wel in behandeling, maar dan kan het moeilijker worden de aanvraag ingevuld te krijgen. We werken tenslotte met vrijwilligers.
Bij het invullen van uw aanvraag is de landelijke Veldnorm ons uitgangspunt. Deze norm is opgesteld door verschillende organisaties die betrokken zijn bij het verlenen van eerste hulp. In deze keten verlenen wij de burgerhulpverlening.
De volledige voorwaarden voor onze hulpverlening vind u hier (link naar onze voorwaarden, zie aparte bijlage)
Tarieven en voorwaarden hulpverlening
Tarieven hulpverlening 2022:
- € 10,00 per uur per hulpverlener. Een team bestaat standaard uit twee personen. Inzet van meer hulpverleners gaat in overleg met de organisator van het evenement
- Bij hulpverlening buiten de kern van Nieuwleusen brengen wij € 0,24 per kilometer in rekening.
- Voor het gebruik van onze eigen tent brengen wij € 25,00 per dag in rekening
- Voor spoedaanvragen (binnen een week) brengen wij € 25,00 administratiekosten in rekening
- Wordt een aanvraag 1 week voor aanvang van het evenement ingetrokken, dan brengen wij € 25,00 administratiekosten in rekening. Uitzondering hierop is als het evenement door omstandigheden niet door kan gaan. Dan brengen wij geen kosten in rekening.
Aandachtspunten uit onze voorwaarden:
- De organisatie van het evenement zorgt voor:
- een afgescheiden plek die EHBO Nieuwleusen voldoende herkenbaar kan maken voor het publiek,
- een plek die voldoende privacy, beschutting en ruimte biedt voor onze EHBO-hulpverleners en eventuele slachtoffers en goed bereikbaar is,
- voldoende verlichting,
- stromend water of schoon water in afgesloten flessen (bronwater),
- minimaal 3 goede stoelen: 2 voor de hulpverleners, minimaal 1 voor eventuele slachtoffers
- minimaal 1 aanspreekpunt voor de EHBO-hulpverleners die tijdens het evenement aanwezig en (telefonisch) bereikbaar is.
- voldoende consumpties voor de EHBO-hulpverleners, inclusief eventuele lunch of maaltijd. Dit is afhankelijk van het tijdstip waarop de hulpverlening gevraagd wordt.
- Onze leden beschikken niet over de aantekening Eerste Hulp bij Drank & Drugs. Voor de meeste evenementen hoeft dit echter geen belemmering te zijn om onze leden in te zetten. Wilt u hierover meer informatie, geef dit aan in uw aanvraag of neem contact op met onze coördinatoren.
- Weet u niet hoe laat uw evenement afgelopen is? Neem dan een ruime eindtijd op in uw aanvraag. Voor onze vrijwilligers is het heel vervelend als een evenement meer dan een half uur uitloopt. Soms hebben zij na afloop van uw evenement nog andere verplichtingen. Wij brengen nooit meer uren in rekening dan wij werkelijk aanwezig waren op uw evenement. Wij ronden daarbij af op een kwartier.
- Bij alle aanvragen is de Veldnorm ons uitgangspunt.
Voor de volledige voorwaarden klik hier. (link naar onze voorwaarden, zie aparte bijlage)
Aanvraag hulpverlening
Zie formulier op de pagina Hulpverlening