KNV EHBO afdeling Nieuwleusen is op 21 april 1975 opgericht. Sinds de oprichting zijn wij aangesloten bij de Koninklijke Nederlandse Vereniging EHBO (KNV EHBO). Onze vereniging heeft als doel om het verlenen van eerste hulp bij ongelukken te bevorderen.

Dit doen wij op verschillende manieren.

1. Wij organiseren beginnerscursussen voor mensen die willen leren hoe ze goed en snel iemand kunnen helpen bij een ongeval (inclusief reanimeren).
  2. Wij organiseren herhalingscursussen voor mensen die al in het bezit zijn van een EHBO diploma en hun kennis op peil willen houden en daarmee hun diploma geldig.
  3. Vanuit de vereniging verzorgen wij actief eerste hulp bij evenementen die in Nieuwleusen of directe omgeving worden georganiseerd.
  4. Wij organiseren cursussen voor mensen die alleen over een reanimatiecertificaat beschikken.
  5. In zijn algemeenheid vragen wij aandacht voor het belang van goede eerste hulpverlening.

Onze leden zijn opgeleid volgens de principes van Het Oranje Kruis. Dit is een onafhankelijk certificerende organisatie op het gebied van Eerste Hulp. Het principe dat zij hanteren is:

“EHBO, je moet het wel écht kunnen”

Dit betekent dat alle lessen zijn gericht op het verlenen van eerste hulp in de praktijk. Veel oefenen is  belangrijk om vaardig te worden.  Uiteraard ontbreekt de theorie achter de praktijk niet.

Rel.nr 103024
Rel.nr 103930